El 70% dels joves confia en l'efectivitat de les xarxes socials per a trobar ocupació, segons un estudi d'Eurofirms Group

El 29% dels joves de la Generació Z considera que les ofertes de treball estan entre els continguts més atractius de les marques en xarxes socials

En concret, LinkedIn (44,8%), Instagram (44,5%) i Facebook (26%) són les xarxes socials més efectives per a trobar ocupació, segons la Generació Z

Els factors més ben valorats pels joves són la facilitat d'enviar el currículum (43%) i la possibilitat de trobar ofertes afins als seus interessos (34%)

2438190517

2438190517 / Sutterstock

Pepa Caballero

Coincidint amb el Dia Mundial de les Xarxes Socials, Eurofirms Group, la primera multinacional espanyola de gestió del talent, ha donat a conéixer els resultats del seu estudi “Xarxes Socials i Generació Z”. Tal com reflecteix aquest informe, un 70% dels joves confien en l'efectivitat de les xarxes socials a l'hora de trobar ocupació, la qual cosa demostra que la Generació Z, nascuda entre 1997 i 2012, està transformant la forma en què les empreses busquen i contracten talent.

Així, ara que acaba un nou curs escolar i universitari, milers de joves de la Generació Z es comencen a endinsar en el mercat de cerca de treball, un procés en el qual, segons l'estudi d'Eurofirms Group, les xarxes socials cobren cada vegada més protagonisme. En concret, LinkedIn (44,8%), Instagram (44,5%) i Facebook (26%) són les plataformes més efectives per a trobar ocupació segons els joves espanyols.

En eixa mateixa línia, un 20% dels joves assegura que Linkedin i altres xarxes socials professionals són el seu canal principal per a la cerca d'ocupació, mentre que un 20,3% recorre a apps específiques per a buscar treball. 

1734170210

1734170210 / Sutterstock

Innovació i Adaptació per a Atraure a la Nova Generació de Talent

En concret, a l'hora de buscar treball en xarxes socials, els joves valoren principalment la facilitat per a enviar el currículum (43%), la possibilitat de trobar ofertes afins als seus interessos (34%), i l'àmplia informació de les ofertes i empreses anunciants (29%). Aquests factors ressalten la importància d'una presència digital sòlida i atractiva per a captar i retindre l'interés dels joves talents.

Tal com explica Paola Ortega, directora de Comunicació d'Eurofirms Group: “Les xarxes socials han revolucionat la nostra manera de connectar i de relacionar-nos amb els altres, i eixa revolució ha arribat també al mercat laboral. La Generació Z no només busca ocupació de manera diferent, sinó que també valora altres factors com la cultura corporativa, la flexibilitat laboral i les oportunitats de desenvolupament professional. En aquest context, les empreses necessiten adaptar-se si volen ser capaces d'atraure el talent del futur”.

2126268641

2126268641 / Sutterstock

Les Xarxes Socials, una Gran Oportunitat per a les Marques

La percepció de les marques en les xarxes socials també és un factor a tindre en compte a l'hora de parlar de la Generació Z. Segons l'estudi, el 61% creu que el contingut orgànic els ajuda a millorar la percepció i a conéixer els servicis que ofereix una marca. D'altra banda, el 45% considera molest el contingut publicitari i fins a un 20% considera que la publicitat és intrusiva.

Quant als continguts que la Generació Z troba més atractius per part de les marques, destaquen principalment els tips, consells i trucs (55%), i les promocions i descomptes (51%). A més, el contingut en clau d'humor també és popular, atraient al 38% dels enquestats. D'altra banda, els continguts que menys atrauen als joves inclouen campanyes publicitàries (12%), el contingut corporatiu (8%) i els seminaris web o directes (7%).

Finalment, l'estudi confirma que les xarxes socials s'han convertit en la principal font d'informació per a la Generació Z, ja que el 53,5% dels joves les usa principalment per a connectar amb amics i coneguts, el 52% per a descobrir contingut i/o interessos, i el 47% per a mantindre's informat. Quant a les xarxes socials més utilitzades, destaquen Instagram (91,5%), Whatsapp (89,7%) i Tik Tok (80,8%). En el costat contrari es troben Podimo (2%), Ivoox (1%) i Foursquare (1%).


Sobre l'estudi

L'estudi va ser dut a terme per Eurofirms Group amb la participació de 600 joves d'entre 16 i 24 anys, amb una edat mitjana de 19,8 anys. La mostra és representativa en termes de gènere, amb una distribució equitativa de 50% homes i 50% dones. Quant al nivell educatiu, el 34% dels participants havia finalitzat el batxillerat, mentre que el 15% havia completat l'Educació Secundària Obligatòria (ESO).


Sobre Eurofirms Group

Eurofirms Group som la 1a multinacional espanyola de gestió del talent. Des dels nostres orígens en 1991, la nostra missió és ajudar les persones a trobar treball i a les empreses a trobar persones, posant en pràctica un enfocament senzill que ho canvia tot: People first.

En Eurofirms, les persones i el seu benestar són l'epicentre de la nostra cultura, la nostra prioritat. Sobre la base del nostre model de lideratge per valors, busquem el millor encaix cultural entre candidats i empresa. Comptem amb presència internacional i una xarxa de més de 150 oficines a Espanya, Portugal, Itàlia, França, Xile, el Brasil i el Perú, des d'on oferim les nostres solucions de treball temporal, selecció de personal, outsourcing i desenvolupament de persones en la majoria de sectors. A través de la nostra fundació, promovem la incorporació de persones amb discapacitat per a crear una societat més justa i equitativa, on les capacitats se situen per damunt de qualsevol limitació. Perquè posar a les persones primer ho canvia tot.

Eurofirms Group, Claire Joster, CornerJob i Fundació Eurofirms són les marques que formen part d'Eurofirms Group, a través de les quals ofereix els servicis de treball temporal, selecció de personal, consultoria i headhunting, externalització, formació i desenvolupament, outplacement i incorporació de la discapacitat.